Activităţile Proiectului #3. Dezvoltarea sistemului de învatare la locul de munca
Proiectul prevede realizarea programelor de invatare la locul de munca identificand companii care sa desfasoare activitati care sa raspunda obiectivelor stagiilor de practica ale elevilor conform regulamentului de efectuare a stagiilor de practica, din planul de invatamnat existent la nivelul fiecarei institutii.
Proiectul prevede realizarea programelor de invatare la locul de munca identificand companii care sa desfasoare activitati care sa raspunda obiectivelor stagiilor de practica ale elevilor conform regulamentului de efectuare a stagiilor de practica, din planul de invatamnat existent la nivelul fiecarei institutii.
Pentru identificarea potentialilor parteneri de practica – angajatori, se va organiza o campanie de informare, cuprinzand 5 evenimente, realizate cu participarea mediului de afaceri din regiunea/ zona unde se implementeaza proiectul.
Reprezentantii agentului economic vor fi evaluati anterior semnarii protocoalelor, respectand prevederile legale conform Legii nr. 258/2007 privind practica elevilor si unde se precizeaza ca: „Evaluarea capacitatii partenerului de practica din punct de vedere logistic, tehnic, tehnologic si organizatoric este realizata de unitatea sau de institutia de invatamânt de unde provin elevii practicanti.
Agentii economici vor fi informati in mod corect despre avantajele si riscurile pe care le impune derularea unui stagiu de pregatire practica elevilor practicanti in conditii reale de productie. In cazul in care se obtine acceptul agentului economic, de comun acord cu acesta, este realizatat evaluarea logistica, tehnica, tehnologica si organizatorica.
Incheierea protocoalelor de practica cu partenerii selectati se semneaza de catre beneficiar, organizatorul de practica si agentul economic, conform legii in baza protocolului de colaborare cu institutia de invatamant.
Un astfel de model va avea urmatoarele componente:
De asemenea, in cadrul activitatii se va proiecta/ realiza aplicatia informatica care va asigura suportul pentru implementarea „observatorului de competente”, si a celorlalte elemente care sa asigure informarea coordonata si echilibrarea pietei muncii, la nivelul regiunilor de implementare ale proiectului.